Τετάρτη, 29 Ιουνίου 2011

Παίζοντας τρέφε τους παίδες...


Παίζοντας τρέφε τους παίδες…

…έλεγε ο Πλάτωνας θεωρώντας το παιχνίδι ως το πιο άριστο μέσο για την διάπλαση των παιδιών. Το πώς και με τι παίζει το παιδί είναι εξίσου σημαντικό με το πώς τρέφεται, πώς κοιμάται, πώς μεγαλώνει.
Στα πλαίσια λοιπόν της διάπλασης του παιδιού οι δάσκαλοι πρέπει να δίνουν και στο παιχνίδι την σημασία που του αρμόζει.
Tα παιδιά μπορούν και παίζουν στην παιδική χαρά, σε ένα πάρκο με τους φίλους τους. Μπορούν, όμως να παίζουν και στην τάξη με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Το μόνο που χρειάζεται είναι η διάθεση και το κέφι των παιδιών και των δασκάλων.

Λειτουργία του παιχνιδιού
  1. Το παιδί δημιουργεί και μαθαίνει
  2. Μαθαίνει να αντιμετωπίζει προβλήματα
  3. Εξερευνά τον υλικό κόσμο
  4. Αναπτύσσει την γλωσσική του ικανότητα
  5. Αναπτύσσει την κινητική του ικανότητα
  6. Κοινωνικοποιείται
  7. Μαθαίνει να συνεργάζεται με άλλα άτομα
  8. Εκφράζεται
  9. Ψυχαγωγείται

 Νοητικά παιχνίδια
Αυτά τα παιχνίδια έχουν σαν στόχο τη νοητική άσκηση έχουν να κάνουν με τα αντανακλαστικά και τις συμπεριφορές του μυαλού. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα επιτραπέζιο παιχνίδι|επιτραπέζια παιχνίδια (π.χ. το σκάκι) για τα οποία απαιτούνται περισσότερα από ένα άτομα και οι γρίφος|γρίφοι που είναι είτε ατομική είτε ομαδική δραστηριότητα.

Παιχνίδια Γρίφων:
Ένας πολύ διαδεδομένος τύπος παιχνιδιού είναι αυτός των γρίφων  όπου ο μαθητής αναλαμβάνει να λύσει μια υπόθεση. Με αυτόν τον τρόπο ο μαθητής μαθαίνει διασκεδάζοντας με το παιχνίδι, προσπαθώντας να λύσει το μυστήριο. Ένα παράδειγμα είναι το παιχνίδι ‘Αστυνόμος Μπέκας’  από την ιστοσελίδα  www.ptyxiouxos.gr , όπου ο μαθητής γίνεται ντετέκτιβ και προσπαθεί να λύσει μια υπόθεση. Το παιχνίδι δίνει στοιχεία για την υπόθεση  αν ο μαθητής απαντήσει σωστά σε ερωτήσεις  ιστορίας και γεωγραφίας.

Από το site www.ptyxiouxos.gr
Παιχνίδι γρίφων ‘Αστυνόμος Μπέκας’ 

Παιχνίδια απλών ερωτήσεων-απαντήσεων:  
Σε αυτά τα παιχνίδια  γίνεται μια ερώτηση και δίνονται κάποιες πιθανές απαντήσεις. Ο μαθητής πρέπει να επιλέξει τη σωστή απάντηση. Στα παιχνίδια αυτά το κίνητρο για τους μαθητές είναι η συλλογή βαθμών .Τα παιχνίδια αυτά έχουν ένα όμορφο γραφικό περιβάλλον  και συνήθως αποτελούν αντιγραφή γνωστών τηλεπαιχνιδιών. Ένα παράδειγμα τέτοιου παιχνιδιού είναι  ‘Ο Πτυχιούχος’. 



Ο Εκατομμυριούχος’ γνωστό τηλεπαιχνίδι 
  που έγινε παιχνίδι γνώσεων για παιδιά. 


Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2011

Παιδιά και Διαδίκτυο

Πώς θα διδάξουμε τα παιδιά για τους κινδύνους του διαδικτύου;
Ας δοκιμάσουμε ένα παραμύθι...



Το απέραντο δάσος διηγείται την ιστορία του εννιάχρονου Νικόλα που μαθαίνει πώς να χρησιμοποιεί τον υπολογιστή και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Η ιστορία, μεταξύ άλλων, εξηγεί στα παιδιά τι είναι το Διαδίκτυο και τι μπορούν να κάνουν εκεί. Συγχρόνως, μαθαίνουν ότι το Διαδίκτυο περιέχει και κινδύνους και πρέπει να προστατεύονται από αυτούς.


Η εφαρμογή αναφέρεται σε παιδιά 7-12 ετών και τα βοηθάει, με ευχάριστο και κατανοητό τρόπο, να διακρίνουν τους κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο και να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν για να προφυλαχτούν.  


Πηγή:  e-yliko

Σάββατο, 18 Ιουνίου 2011

Ο κόσμος αλλάζει...η εκπαίδευση;

Ο κόσμος είναι ένα πολύπλοκο σύστημα...και ότι ξέρουμε γι' αυτόν  αλλάζει συνέχεια...
Τα πράγματα που νομίζουμε ότι είναι σταθερά συνεχώς αλλάζουν...
Αυτό κάνει δύσκολο να ξέρουμε πώς η ζωή μπορεί να είναι στο μέλλον και πόσο καλή μπορούμε να την κάνουμε...
Η εκπαίδευση "εξοπλίζει" τους ανθρώπους να ζήσουν στον κόσμο...
έτσι οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να σκέφτονται τον κόσμο για τον οποίο προετοιμάζουν τους μαθητές τους...
Η εκπαίδευση βοηθά τους ανθρώπους να κατακτήσουν τα μελλοντικά τους όνειρα...
έτσι οι εκπαιδευτές ήδη μιλούν για το μέλλον γιατί η εκπαίδευση είναι συχνά εκεί όπου οι άνθρωποι κοιτούν για απαντήσεις σε προβλήματα που βλέπουν να έρχονται στο μέλλον...
Πώς, όμως, βλέπουμε τι έρχεται;
Δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το τι επιφυλάσσει το μέλλον...
αλλά υπάρχουν πράγματα για τα οποία είμαστε σίγουροι ότι θα συμβούν στις επόμενες δεκαετίες...
Τι ερωτήματα φέρνουν αυτές οι αλλαγές για την εκπαίδευση και τι ρόλο θα παίξει αυτή;
Αν η τεχνολογία είναι απαραίτητη για την εξέλιξή μας πώς εξασφαλίζουμε ότι ο καθένας έχει πρόσβαση σε αυτή;
Όταν θα ζούμε και θα εργαζόμαστε για περισσότερο χρόνο...
θα χρειάζεται να μαθαίνουμε και για περισσότερο χρόνο...
Ποιοι θα είναι οι δάσκαλοί μας;
Πώς τα σχολεία αλλάζουν;
Πώς θα βοηθήσουμε τους μαθητές να μοιραστούν το μέλλον που θέλουν;
Το μέλλον δεν είναι σταθερό...
Το μέλλον είναι όπως το φτιάχνεις να είναι...
Το μέλλον τώρα δημιουργείται...  


MAKE THE FUTURE from Alex Dobbin on Vimeo.